23 de juliol 2004

Córdoba

Vist el que he vist, Andalusia no es un desert. Des de l’avió es veia verd, amb angles rectes als camps i els cercles magnífics dels regs. Ara bé, calor en fa, i molta. Córdoba en obres es la barreja entre un esplendor trossejat amb pegats l’un sobre l’altre, la nostàlgia d’aquest passat i un present ple de barriades treballadores – o potser aturades, i no només pels seus habitants –

Al pic del migdia l’únic lloc a on és pot sobreviure és a dins la Mezquita-Catedral com ecumènicament anomenen els cartells turístics. La immensitat del espai, trencat només pels altars catòlics que l’han apedaçada és una paràbola magnífica de la infinitud.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Molt ben observat, "amic Prado", això de la infinitud a la mesquita de Córdoba. L'arquitectura àrab és al·lucinant, increïble, "infinita", plena de possibilitats, almenys a mi m'agrada (no tinc estudis d'arquitectura, tot i que m'hagués agradat molt). De tota manera, si t'ha agradat la mesquita, amb l'Alhambra et quedaries meravellat, esmaperdut, corprès i garratibat (com diríem la Imma (petit incís: jo diria que es tendeix a fer "la" davant d'aquest nom i no article i apòstrof perquè en realitat estàs dient "la Immaculada") i jo).

La nena

Anònim ha dit...

Jo soc andalus i viu aqui des de sempre però vaig aprendre el català fa molt de temps perquè m'agraden els idiomes i estic estudiant varis. N'hi ha moltes coses aqui per veure i he d'aclarir això que diu vostè del desert. De fet, a la zona occidental de andalusia i sobretot a l'àrea de l'estret, plou molt més que en la majoria de les zones d'interior de catalunya (i del pais valencià, perquè allò si que es va a convertir en un desert com segueixi així) i també fa molt fred, igual que a l'estiu fa molta calor. Una altra cosa és la costa del mediterrani, que està molt igualat des de Girona fins a la ciutat de Tarifa.



Quant a l'arquitectura, he de dir que llocs com la Alhambra (ja ho diu el comentari anterior) o les catedrals com la de Sevilla, hi són llocs molt interessants. L'art àrab és una cosa molt estesa no només per Andalusia, sinó per més territoris de la península (valència, sud de catalunya i aragó també, recordin-lo)).


Petons.

Anònim ha dit...

Ah, la catedral de Sevilla no hi és per descomptat art àrab, però l'he inclòs perquè em semblava interesant

Jo i la família

Com que això no ho llegeix ningú en puc parlar. Duc molt malament la relació amb el món i singularment amb la família perquè al meu cap tot ...