26 de setembre 2006

Bolívia

M'ha arribat mitjançant companys de socialdemocracia.org notícies sobre Bolívia i les complicacions que tenen actualment que algunes veus asseguren que està portant aquell país al caire d'una guerra civil.

El resum del que m'ha arribat mitjantzant diferents fòrums a internet és que la situació és prou complexa com perquè jo entengui poques coses.
El primer que he entès és que el que ens van explicar els mitjans de comunicació amb ressò al nostre país sobre la pujada d'Evo Morales al poder és bastant deficient i el que m'ha arribat fins ara és simplement un tractament d'urgència que no aclareix totes les coses.
El detonant dels problemes amb que es troben a Bolívia està en que quan es va escollir l'assemblea constituent que ha de donar legitimitat a un nou règim i per altra banda pel fet que hi ha friccions entre regions que volen autonomia i regions (i naturalment el govern centralitzat que no la volen i acusa a aquestes regions d'antirevolucionàries i oligàrquiques -clavadet que a Espanya-). Sembla que alguns militars, prenent model de l'Espanya del segle XIX, han dit que o hi posen ordre o ho fan ells, mentre que el govern fa i desfà les normes a mesura que no obté els resultats que esperava.

Si us he de ser sincer mai no m'ha estat massa simpàtic ni el Morales, ni en Chaves i molt menys en Castro. Penso que els moviments messiànics són perillosos un cop entren en política. Però es important que tots plegats entenguem que el fet que aquests règims siguin molt criticables no fa beatífics els règims anteriors, tinguem clar que són producte del patètics que eren els règims anteriors, i del ridícul que som capaços de fer els que ens considerem d'esquerres quan donem suport a segons quines solucions de tuf clarament autoritari i amb un clar regust naïf de despotisme il·lustrat que arrosseguem.

Jo i la família

Com que això no ho llegeix ningú en puc parlar. Duc molt malament la relació amb el món i singularment amb la família perquè al meu cap tot ...