06 de novembre 2007

L’OpenOffice

Una de les coses importants per tal que la nostra llengua tingui futur és que tingui una presència normal i fàcil al món de les tecnologies de la informació (remarco el fàcil, no hauria de ser un sobreesforç fer les coses en català).
Una de les coses importants per tal que la llibertat en les tecnologies de la informació tingui futur és que sigui possible treballar amb eines potents, fàcils i que puguin ser explotades per tothom lliurement. El software lliure és això i moltes altres coses. N’hauria de fer un apunt un dia d’aquests perquè hi ha molta més tela de la què sembla i, els que em llegiu sovint ho sabeu, a mi no m’agraden massa els blancs i els negres.
L’OpenOffice és una eina que permet conjugar les dues coses importants que comento però avui només em faig ressò de la crida que fa en Jordi Mas per tal que la propera versió de l’OpenOffice en català surti completa.

2 comentaris:

Xiruquero-kumbaià ha dit...

Que estigui en català és una gran facilitat i una satisfacció.
Com que no soc gaire expert en informàtica, la pregunta és si és millor que el que tenim del Word, Excel, etc..
Esperaré a llegir-te sobre els grisos que anuncies del programari lliure.

esparver ha dit...

Pel que l'uso jo trobo l'equivalent del Excel de la versió 2.2 (que és la que faig servir jo) és justet però suficient, però l'equivalent del Word per mi va més que sobrat.
La 2.4 tindrà algunes millores però no l'he provada encara. La diferència és que té cost cero sense piratejar res, és a dir treballant legalment.

Hi ha més cosa, però ho deixo per la cançó dedicada sobre programari lliure.

Jo i la família

Com que això no ho llegeix ningú en puc parlar. Duc molt malament la relació amb el món i singularment amb la família perquè al meu cap tot ...