28 de juliol 2005

Softcatalà

En Jordi Mas en parla al seu blog amb el seu capteniment habitual. Els han donat un premi més. S'ho mereixen, és, des del meu punt de vista, la iniciativa més interessant que hi ha hagut per apropar les tecnologies a la nostra llengua (o la llengua a les tecnologies), i d'una altra manera permetre que puguem tenir una llengua normal al segles XXI.

Per pensar que en lloc de sumar-se a una campanya
per traduir el Netscape en català el podríem
traduir nosaltres.


És el resum de com s'haurien de fer les coses, no esperar que ens caigui des del cel si no que cal treballar-ho, amb constància i paciència.

De tota manera em quedo amb el paràgraf final,

Als Països Catalans hi ha molt talent però hi ha una manca en la constància de capacitat de treball i de fer esforços a llarg termini, de treballar en equip, i sobretot de lideratge. Poques iniciatives malauradament aconsegueixen una combinació d'aquests factors. Quelcom que s'ha de superar si realment esperem un salt quantitatiu i qualitatiu en el futur en temes de llengua i noves tecnologies.

tot i que jo estic en el grup de la manca de constància i de la poca paciència a llarg termini. Per això els admiro.
Per això i perquè han sabut fer una cosa molt difícil, que és fer les coses amb rigor tècnic des del voluntariat.

Suposo que ja toca

Vaig voler començar una cosa però per variar la realitat m'ha passat per sobre. És evident que no me n'estic sortint de la mateixa m...