01 de febrer 2005

Moderadors

A vegades tinc dubtes sobre la continuïtat dels projectes amb els que col·laboro. Un dubte que m’ataca sovint és la viabilitat del sistema d’acadèmia a l’hora d’acceptar contribucions a les comunitats virtuals. L’exemple més clar que em ve al cap és el que passa darrerament a barrapunto amb actuacions de qui té la facultat de moderar en un moment concret i que per raons no gaire comprensibles titllen a tots els opinadors de trolls o provocadors. És un fet que els veterans hem patit en llistes de correu i els més veterans van patir a les News. De fet corrien per la xarxa històries sobre el cicle de vida de les llistes de correu i segurament algú deu haver fet un treball comentant aquestes coses, ara no tinc ni temps ni ganes per buscar-los però el meu record del que va passar en altres temps en algunes llistes de correu no moderades (entenguem-nos, model acadèmia i no monestir) que em recorden excessivament al que passa en aquests fòrums així que comencen a ser una mica plurals. Un altre dia potser hi entraré més a fons.

Suposo que ja toca

Vaig voler començar una cosa però per variar la realitat m'ha passat per sobre. És evident que no me n'estic sortint de la mateixa m...