03 de juliol 2006

Programadores

Una de les sensacions estranyes del meu ofici és la manca evident de dones fora del sector comercial – i tampoc és que la seva presència sigui majoritària -. Desconec quina és la causa d’aquesta manca de presència femenina en el món de l’informàtica ni la causa de la gairebé nul·la presència visible de dones al món del software lliure.

El software lliure i tot el món hacker que viu al voltant d’aquest fenomen és un món terriblement masculí, però en la vessant purament tècnica és escandalosament masculí, i això és una llàstima. Prescindint de la consideració que em mereixi el software lliure i l’ètica que l’envolta – amb algunes salvetats en sóc bastant partidari – és preocupant que les dónes vàlides, que segur que n’hi ha, en quedin excloses.

La discriminació positiva no m’ha agradat mai gaire, però a vegades cal prendre iniciatives agosarades per tal que és mogui alguna cosa. Avui he vist al bloc d’en Jordi Mas que una de les escollides en una convocatòria exclusivament femenina per una mena de beques per desenvolupar codi dintre del projecte GNOME.

Fa dies que en volia parlar, però em feia una mica de mandra tocar temes incòmodes, perquè plantejar-se segons quines coses és com a mínim incòmode. De tota manera el que em resulta realment incòmode no és la manca de presència de dones al món de la informàtica – el temps ho cura gairebé tot i segurament amb el temps anirem veient més noies a les facultats d’informàtica, telecos i similars – però si què és bastant evident que en les mogudes que viuen bàsicament del temps lliure de la gent la presència femenina és bastant minoritària i potser no és mala idea fer alguns esforços per tal que s’hi vagin apuntant.

1 comentari:

Anònim ha dit...

Has pensat que si hi ha tan poques dones en aquest inframón és per la mena d'homes que hi treballeu?

Els informàtics en general sabeu gaire què és una dona?

Jo i la família

Com que això no ho llegeix ningú en puc parlar. Duc molt malament la relació amb el món i singularment amb la família perquè al meu cap tot ...