15 de desembre 2006

Anar a 80

Ho diu el departament de medi ambient, ho mig matisa el rei de les subordinades, a partir d’un dia d’aquests les autopistes del voltant de Barcelona, suposadament per reduir la contaminació. M’agradaria conèixer l’estudi que justifica això i saber quin benefici real comporta, dit d’una altra manera, si paga la pena o valdria més preocupar-nos per altres coses que amb menys esforç –ningú no es creu que complirem els límits de velocitats pensats per marcians o directament per plutonians-. Encara que ben mirat potser només és una excusa per retratar-nos en tots els sentits de la paraula.
No és que no em preocupi la contaminació, ni el canvi climàtic, ni totes aquestes coses; però també em preocupa la parafernàlia contraproduent, les mesures demagògiques i l’esperit escolàstic de la premsa i els legisladors. Les dades s’han de donar, totes, no només les que ens interessen, perquè malgrat què no tothom pot entendre les coses si que ha de tenir possibilitat de posar en dubte les coses. Els tècnics haurien de tenir l’última paraula, però totes aquestes coses requereixen una mica de seriositat, perquè si no acabem defensant que no cal fer res contra el canvi climàtic perquè, total, a l’edat mitjana la temperatura mitja a Europa era uns tres graus més alta que l’actual.
I no segueixo, que encara trucarà l’Ernest a censurar-me.

Jo i la família

Com que això no ho llegeix ningú en puc parlar. Duc molt malament la relació amb el món i singularment amb la família perquè al meu cap tot ...