25 de novembre 2003

El mercat de Calaf

Donant voltes per internet he anat a parar a una enciclopèdia interactiva i m'he parat a pensar en un tema recurrent : la validació del que s'escriu. Què dóna valor de certitud a allò que s'escriu?
Molts han tingut por que la facilitat per publicar que dóna la xarxa ompli el mon d'informacions falses i, alguns han dit que tenim massa informació.
Jo em revelo contra aquestes afirmacions. De tonteries i falsedats se'n diuen a tot arreu i a més les validen autoritats sàviament constituïdes, i només poden dir que tenim massa informació els que desitjarien que només tinguéssim la seva.
Ara bé, la feina de destriar si una cosa és certa o no és dura i exigeix un esforç de comprensió per part nostra que no se si estem disposats a fer.

Suposo que ja toca

Vaig voler començar una cosa però per variar la realitat m'ha passat per sobre. És evident que no me n'estic sortint de la mateixa m...