15 de setembre 2020

Incomoditat

La veritat mai no és incòmoda, ni tant sols la realitat. La incomoditat són els nostres prejudicis i pensar que com el mite de Babel ho podem tot al control de la voluntat humana i quan ens enfrontem a això amb la cruesa que ens guanya acabem fent el ridícul davant qui no és creient dels nostres prejudicis.

Parafrasejant una frase famosa hi ha mentides, males intencions i dades. Sí, les dades són la pitjor mentida perquè si no les saps llegir poden dir el que vulguis. Les mateixes dades poden servir per alimentar dogmes diferents i per això darrerament en diem intel·ligència artificial al tractament massiu de dades: és com el tractament massiu de persones: amaguen la realitat d'una forma molt eficient.

Però què hi farem a l'escola vaig aprendre a riure'm de les dades (fonamentalment per avorrir-me) i no vaig aprendre a callar. A aquestes alçades de la vida tampoc en tinc gaires ganes, d'aprendre'n. 

Jo i la família

Com que això no ho llegeix ningú en puc parlar. Duc molt malament la relació amb el món i singularment amb la família perquè al meu cap tot ...